sobota, 24 sierpnia 2013

Wielka Księga Pixeli #3 - Wygładzanie krawędzi



Witam w 3 części Wielkiej Księgi Pixeli. Dzisiaj pokaże wam kolejne podstawowe rzeczy które nie będą potrzebne każdemu i nie są wymagane do niektórych stylów rysowania, ale jeśli chcemy być szczegółowi i tworzyć przyjemniejsze dla oka rzeczy to się to przydaje i przy odpowiednim opanowaniu pozwala sprawić, że nasze dzieła będą wyglądały jakby nie były z pixeli :) Zapraszam :)



Po opanowaniu podstaw rysowania kresek i różnych kątów, prawdopodobnie już potraficie coś narysować, a jeśli nie, to niedługo będziecie umieli. W tej części pokaże wam wygładzanie krawędzi znane też jako "antyaliasing". Możecie go znać z różnych gier i często ustawiacie go w opcjach :) Nie jest to zbyt trudne, ale nie musicie go używać do rysowania jeśli nie chcecie, służy on tylko do stworzenia wrażenia "realistyczności" i dodaje nieco szczegółów oraz pozwala obserwować wasze dzieła ludziom, dla których pixele ranią ich biedne oczka.

Na pierwszym obrazku widzicie po prostu rysunki bez antyaliasingu.
Na drugim obrazku widzicie coś strasznego :( Ktoś kto to narysował wie, że istnieje takie coś jak antyaliasing, ale kompletnie nic nie potrafi dobrze zrobić.
Na trzecim obrazku widzicie już, że ktoś próbował wygładzić krawędzie i zna podstawowe zasady, ale popełnił trochę błędów.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myślisz ! Pamiętaj, zachowaj kulturę w pisaniu :)