niedziela, 11 sierpnia 2013

Wielka Księga Pixeli #2 - Podstawy rysowania

Witam w 2 części Wielkiej Księgi Pixeli :) Dowiecie się w niej podstaw rysowania, robienia płynnych zaokrągleń i po prostu rzeczy bez których Pixel Arty nie wyglądają tak dobrze :) Zapraszam do czytania !


Jeśli macie już przygotowany program w którym będziecie robić swoje dzieła (jeśli nie, to zapraszam tutaj >LINK<) to powinniście poznać podstawy rysowania które są potrzebne, żeby zrobić coś fajnego :) Niestety, mało osób to zna i nie przestrzega tych zasad, więc mam nadzieję, że ten poradnik okaże się bardzo pomocny :)

Obrazek A
Na Obrazku A widzicie 2 rysunki. Na I. jest równy kąt który widać od razu, że jest ostry i raczej nie chcielibyście uderzyć się takim w głowę :) Wygląda tak jakby twardo. Na II. widzicie po prostu krzywą kreskę.
Obrazek B
Na Obrazku B widzicie tym razem 3 rysunki. Na I. jest ten sam kąt co poprzednio, tylko, że lekko zaokrąglony, a raczej zmiękczony. Można takim kątem pokazywać kwadratowe, ale lekko zmiękczone rzeczy np. właśnie takie kawałki ścian które nie są zwykłymi ścianami, rury, po prostu wszystko co nie jest kwadratowe, ale nie jest też okrągłe, ale wszystko zależy też od skali, więc np. bardzo małe zmiękczenie może być też zaokrągleniem przy małej skali. Na II. widzicie również krzywą linie, ale tym razem przekrzywioną nieco mniej. Na III. obrazku widzicie źle zakrzywioną linie, a najczęściej większość robi taki błąd przez programy które używa np. linia w paint. Oczywiście, taką linie można wykorzystać do np. stromych zboczy gór, ale jako krzywa linia w ogóle nie znajduje zastosowania. 
Obrazek C
Na Obrazku C widzicie prawie to samo co na rysunku B, ale lekko zmienione. Na I. widzicie również lekko zaokrąglony kąt lub krzywą krawędź. Można powiedzieć, że to jest I + II z obrazka A. Im głębiej tym większa ta krawędź jest. Na II. widzicie jeszcze bardziej przekrzywioną linie, a na III. tą samą linie, tyle, że źle przekrzywioną. Nadaje się np. na początek komina lub inne rzeczy, ale na prostą i równą kreskę się nie nadaje, ponieważ nie ma równych linii :)
Obrazek D
Na Obrazku D widzicie już ostatnie 3 rysunki. Na I. widzicie praktycznie w pełni zaokrąglony kont i właśnie na takiej podstawie można już zacząć rysować koło, na II. widzicie po prostu prostą, pionową linie :) Na III. widzicie na siłę źle narysowaną prostą linie aby pokazać to, że niektórzy potrafią popełnić nawet tak oczywisty błąd przez nieuwagę i pośpiech :)
Mam nadzieję, że wyżej wymienione rady wam się przydały i będziecie lepiej przygotowani do następnego poradnika. Z tymi informacjami które wynieśliście z 2 części Wielkiej Księgi Pixeli będziecie już mogli sami wymyślać różne rzeczy, i są to praktycznie wszystkie prawdziwe podstawy które będą używane przez was prawie za każdym razem gdy będziecie coś rysować. Zapraszam do 3 części i pozdrawiam !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz co o tym myślisz ! Pamiętaj, zachowaj kulturę w pisaniu :)